way too long

Jag skulle gissa att Kassi fortfarande är på sina morföräldrars land.
Själv har jag haft en vääldigt lång natt, sporadiskt smsande till tonerna av universums bästa band.
Jag somnade precis när jag hörde de första ensamma stararna utanför fönstret.
Sen vaknade jag till, kanske en gång i timmen för att skriva något helt ointressant till mannen i mitt liv och sen somnade jag igen.

På dagen tog jag en promenad med Lipton till mormor som gav nyaste sjukstatus-rapporten. Tydligen har hon en inte allt för trevlig hudcancer, och hennes läkare har utan att informera henne sjukskrivit sig i ett halvår.
Hm, det är sånt som får mig att tro att lönerna i vårdsektorn kanske är rättvisa ändå.
Jaja, jag läste iaf på om cancertypen och det ska nog gå bra, med några operationer och frysbehandlingar ska mormodern nog bli botad. Men usch va ordet cancer får mig att rysa.. känns alltid lika vemodigt.


Annars har vi precis ätit middag - lammkorv i bröd, en typsik Forsblad special :)
Och om cirkus en halvtimma lär det bli fruktsallad om jag känner min far rätt.

Vill att Kassi ska komma hem och att vi ska ta en varm kvällspromenad, eller kanske sätta oss en brygga och snacka lite skit, kanske att jag tar med mig ipodhögtalarna. Skulle inte det vara bästa någonsin?


Btw.. min mormor är bäst i världen. Bara så ni vet det.
Kan inte riktigt förklara, men ni vet när man bara känner att en person vet vad man menar utan att man någonsin behöver förklara? Sån är hon... hon förstår mig, hon har alltid greppat vem jag är.
Sen att hon är från en helt annan generation (galax var jag nära på att skriva) gör ju att vi är oense om mycket, väldigt mycket. Men jag kan inte beskriva kontakten vi har bättre än "she really gets me".


puss

Kommentarer
Postat av: Clara

usch jag ryser också. har inte den bästa erfarenheten. dock ingen alls av hudcancer. hoppas det går bra. som du känner med din mormor känner jag för min farmor

haha, sen är hon ju från en annan galax..

2008-05-04 @ 17:33:55
URL: http://collman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0