All I see

Dagen har varit fantastiskt bra och sjukt jobbig på samma gång.
Jag promenerade både till och hem från skolan idag :D 1h och 10min tar det så 2h och 20min rask promenix på en dag är inte så himla illa :D
Jättehärligt att vandra över tranebergsbron i solen med bra musik i lurarna.


Iallafall så har jag käkat middag nu, biff, klyftpotatis och bloody mary sås, aasgott.
Ikväll blir det nog bara filmkväll, amerikanskavariantenavsmetana-chips och godis för hela slanten. Vi får se om K joinar då hon lider av feber.
Jag är SÅÅ sugen på sommar after-lunchdrinkar på vita soffor vid stranden :) kanske att de kan köra på min Alva's kalasbål special :D
Vadå, vill ni veta vad som är i sommardrömmen? Då ska ni väl det då!
image912
Kalasbål á la Alva - special

Björnbär, hallon, blåbär och jordgubbar.
2-3 dl ljus rom (beroende på om Clara är med i sällskapet, isåfall kan du gå ner till 1½)
Saften från en grapefrukt
½ liter hallonsoda ( alternativt skogsbärscider)
½ liter sprite/sockerdricka

Fyll en stor karaff (vem kör med något så tacky som bålskål?) med is och bär.
Mosa till bären rätt ordentligt och krossa samtidigt isen lite.
Fyll på med sprit och läsk, garnera med grapefruktslices och voila :D
Vill du komma på party nu?















xoxo

Kommentarer
Postat av: sännied

Jag kontrar med 30 minuters panikpromenad i dinssko-skor till varvet.
MM Kalasbål MM
puss påre

2008-03-07 @ 20:22:44
Postat av: Clara

du ska veta att det känns bra att du tar hänsyn till mina alkoholproblem :)

2008-03-08 @ 11:09:19
URL: http://collman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0