Onsdag 9 januari

Igårkväll gick jag och la mig kl 20.30 ungefär men försov mig ändå till klockan 9 i morse. Hur hänger det ihop?
Men nu är jag iaf fit for fight förutom att jag typ ansträngt käkmuskeln ( haha, varför då måntro? ;P ) så jag kan nästan inte äta fast föda.

Enda sen vi skaffade vår mixer har jag gjort massa olika smoothies. Helt underbart att bara slänga ner lite frukter, helst banan och hallon tillsammans med lättyoghurt och ha världens snabbaste, godaste och fövånande nyttiga måltid. Men på morgonen har jag haft svårt att frångå barndomens rostade macka och O'boy.
Men Gillian MacKeith löste mitt problem genom att visa en shake som smakar nästan exakt som O'boy, och mättar lika bra som en macka.

Recept:
½ banan
ca 1½ dl rismjölk
1msk cacaopulver


Åh, är absolut lyrisk. Okej, det är ju faktiskt inte det mest kalorisnåla man kan äta, men väldigt stor skillnad från det mesta som är så sött och chokladigt och mättande.
Plus att man kan ha i lite potatismjöl och ha bara ½dl rismjölk och låta stå över natten så har man...chokladpudding! Yes!

Haha, okej nogbloggat om det nu då.
Har otroligt mycket plugg, kemiprov på tisdag och typ 7 sidor matte + tyskaglosor till imorgon, men jag har 45min kvar vid datorn innan jag ska träna. Sen kan jag nog tvinga mig själv till att plugga lite. :D
Idag fick vi tillbaka 2 svenskaprov. Det ena var ett prov på litteraturen under upplysningstiden och jag fick ett VG. Kändes faktiskt helt ok för jag tyckte att provet var assvårt och fick jätte ont om tid.
Det andra var ett förberedande nationellt uppsatsprov och det fick jag MVG på.
Tack gode gud att det iaf går bra i ngt ämne! :D

Nu ska jag kolla lite klockor och väskor ;P behöver nytt nytt nytt, särskilt till i sommar.
PUSS!


Kommentarer
Postat av: kass

Grattis till betygen! å jag är stolt över dig :) låter mums med rismjölken... kanske ska testa!

2008-01-09 @ 20:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0