Första skoldagen

Japp, efter en härlig natt fylld av sömn (nej, inte alls, jag sov 1 ½ timma) så gick jag upp och gjorde iordning mig - motvilligt men ändå.
Jag blev avkickad från bussen för att chauffören inte hade tid att vänta medan jag letade upp min remsa.
Sen blev det stopp i tunnelbanan som försenade mig ytterligare.
Känns som om jag hade turen på min sida idag? Nä, trodde väl inte det!

Skoldagen var faktiskt mycket mindre jobbig än jag hade trott. Inte egentligen för att lektionerna inte var jobbiga utan för jag insåg hur många människor jag hade saknat och hur glad man blir av att gå och hälsa på alla i korridorerna.
Det är klyschigt men väldigt sant att ett "hej" göra hela skillnaden mellan en bra och en dålig dag.

Jag och Clara hade väldigt roligt idag tycker jag, pratade en massa och smidde planer. Lite smekmånad så här i början av skolstarten när man inte hunnit irritera sig på varandra =)

Jag köpte ett sånt där vanligt fransk manikyr-set från Mavala på vägen hem och mina naglar är sååå mycket fräschare än på länge. Kändes underbart att stryka på lager efter lager av glänsande topcoat, men jag målade inga vita toppar eftersom mina naglar är alldeles för korta ännu. Men jag sparar, oh jag sparar.
image741

PUSS





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0