2 januari - packning och film

Ja, idag har varit en skön och lugn dag efter alla festligheter runt nyår m.m
Anders och Lova åkte till stan ganska tidigt, medan jag stannade hemma med Lipton.
Mamma och jag satt framför min dator i typ 2 timmar och käkade lunch och kollade på gamla avsnitt av "Stjärnorna på Slottet" - Britt Ekland är så himla skön, fast kanske lite otrevligt bossig ibland.
image732
Efter en jättemysig middag med av min syster sk. "vanlig mat" (istället för all festmat vi pressat i oss under jul & nyår) och mycket datorsnack promenerade jag och Lova och hyrde filmen "Evan, almighty" som visade sig vara jätterolig. Jag måste säga att den var ännu bättre än föregångaren Bruce - kanske för att jag faktiskt inte är ngt fan av Jim
.image731
Men men iallafall: mitt i promenaden så drog jag lite i Liptons koppel - och halsbandet åkte nästan av! Jag fick absolut panik och högg tag i nackskinnet på honom för att han inte skulle kunna komma iväg. Sen fickaste jag halsbandet lite som hade åkt på sniskan och fick locka med honom hela vägen hem eftersom halsbandet inte var ngt att lita på!

Imorgon köper jag ett helstryp i älgskinn till byrackan!
Hm, och när vi ändå talar om imorgon så kan jag ju nämna att jag just nu håller på och packar till Göteborg imorgon. Ska åka ner tillsammans med mamma och en stor del av kenneln och ställa ut Lippepippe på en enorm utställning - är redan jättenervös!
Men förutom hela utställningsstressen ska det bli riktigt kul för jag älskar att resa - även om det bara är jättekort, plus att jag faktiskt aldrig varit i Götet.



Juste, min mp3 gick ju sönder för över en månad sen och nu har pappa gett mig fria tyglar att inhandla vilken Ipod jag än behagar och jag kan ju inte förneka att det rycker i fingrarna efter en Ipod Touch, men ska jag verkligen?
Jag menar - den är ju oövervinnelig med internet, mediauppspelning och allt möjligt, men kommer den vara ute lika snabbt som den kom?
image730
Hm, tål och tänkas på men jag tror faktiskt jag vill ha den - kan ju alltid köpa ngt litet plastigt för att ha musik i när man joggar.
Vi hörs imorgon - jag räknar nämligen med att Göteborg har internet. Kanske mycket begärt iof :P
Då ska ni få en inblick i hundmänniskornas förvirrade liv !
PUSS

Kommentarer
Postat av: k

åh snyftish.. jag satt själv här hemma och såg på halva 40 days 40 nights innan jag blev utjagad ur rummet med 52tummarn. Evan Allmighty kan inte mäta sig med Bruce, enligt mig. Han som spelar huvudrollen är visserligen rolig, men filmen var väl lite deprimerande? Det kommer säkert att gå prima på utställningen, hälsa götet att jag kanske kommer och hälsar på nån gång.
Spännande med fria tyglar förresten! Köp en till mig då ;)

2008-01-03 @ 00:48:02
URL: http://kaessi.blogspot.com
Postat av: A

Britt Ekland är en arrogant kärring i mina ögon (ursäkta ordvalet)

2008-01-07 @ 00:05:56
URL: http://metrobloggen.se/detskrivnaordet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0