Scratch that last...

Jag är inte så värst flitig i skolan nu för tiden. Min ambition är låg och lärarna börjar nog undra om jag någonsin tänker ta mig i kragen.
Sanningen är den att jag gick igenom högstadiet med höga betyg utan att göra en enda läxa ordentligt.
Men då gick allt så långsamt, och om du bara skrev bra på proven spelade det ingen roll om du satt bredvid din bästis och snackade hela lektionerna, skyllde på att hunden åt upp läxpappret el. dylikt.
Det var aldrig någon lärare som krävde att jag skulle prestera bra utifrån min egen förmåga - utan istället jämfördes jag med betygskriterier som är skrivna utifrån någon slags "standardmall" för hur olika elever ska bedömas. Känns inte det fel? Bara för att jag utan ansträngning nådde ett MVG i engelska t.ex, betyder det att läraren ska känna sig nöjd och sluta utmana och pusha mig?

Jag tycker helt tvärt om. Man ska ju utgå ifrån individens förmågor och potential, och efter det börja rita upp en bild av hur eleven ska gå till väga - med stöd och hjälp av läraren, för att nå den elevens personliga MVG. Med det luddiga, hemsnickrade begrepped menar jag såklart så bra som den individen kan bli i ett ämne.

Jag har tre långsiktiga mål i livet. Det kommer bli närmast omöjligt så mycket som jag latat mig och skitit i skolan under min tidigare gymnasietid. Men mitt mål, min dröm är att parallellt gå civilekonomprogrammet på Handels, och plugga till lärare. Efter det ska jag starta min egen friskola.
Watch out, en dag kanske dina barn söker till min skola? Bäst att hålla sig på god fot med Rektor Alva Forsblad.
;D



Så vad har jag gjort idag? Legat i sängen och mått dåligt såklart!
Och oroat mig över 4 saker. En labrapport som skulle varit inne i fredags(?), en matteinlämning som skulle varit inne i morse kl 8, musikteoriuppgifter 3 st, två gamla en ny och sist men inte minst tyskan som jag nu missat 2 lektioner av!

Alla mina jeans har ett tag varit inlämnade på uppläggning och imorgon är de klara! Längtat efter dem!
Frågan är bara om jag kommer hinna plocka upp dem med allt jag ha för mig på onsdagar:S

Mitt dåliga skick har tydligen väckt empati hos mina föräldrar.
Så jag har fått fler fina saker.
image847image848
Jeanstunika från Åhlens och marinblå kabelstickad tröja från H&M.
Stövlar från Rizzo. Fan, bättre kamera måste inskaffas. Skorna ser ju ut som jävla hookerboots på bilden :)
Aja, i morgon måste jag upp tidigt och jogga med hunden. SEN, skola hör hela slanten. Försöka hinna med att gå typ 20 min på veckans MSU-möte också.
Toppingen, creme de la creme, grädden på moset imorgon blir hund-ring-träningen i flemmingsberg.

Nej, innan sängen får det bli GG. Måste beundra Blair lite och kanske få fler tips på snygga kappor.
Hade velat ha en mossgrön knälång  och en vinröd, mot aubergine som går till halva låret och sen en svart kort jacka. Ull ull ull.

xoxo

Kommentarer
Postat av: Julia

svar: från åhlens :D
tkr inte skorna såg ut som nåra hookerboots, nä dom va fina B)

2008-02-13 @ 03:06:55
URL: http://littlemisstrouble.blogg.se
Postat av: käs

aubergine är det nya svarta? ;)

2008-02-13 @ 10:10:12
Postat av: Clara

men för alla som tycker att de ser ut som hookerboots ändå: de ser inte ut som hookerboots! INTE hookerboots. jättesnygga.

2008-02-14 @ 22:14:53
URL: http://collman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0