När det blir mörkt

Nu när det blev mörkt så fick jag en plötslig liten flashback.
Den var till Globen, i 9an. Jag och Sanna satt på en läktare och tittade ner på arenan.
Mikael W stog och instruerade blåsarsymfonikerna och Sanna filmade det hela.
Sanna hade en rosa stickad tröja, Lee-jeans och kängor med päls på.

Den där mysiga men samtidigt läskiga känslan man ibland får i Globen, runt juletid infann sig.
I vinter ska allt vara bättre dock. Eller hur Sanna?

Det ska vara som det alltid har varit, fast med en twist (nej, inte med en Hitler-twist).
Julen ska bara vara glädje, ingen skam och inga bekymmer.
I år ska allt gå som vi vill.

Jag kommer sakna att ha dig i Globen, jag tror det var där vi fann varandra lite. Inte sant?
Jag saknade dig förra året, men var för upptagen för att märka det.
Nu när allt är vanligt och rutinmässigt igen kommer Globen kännas tyst och tom.

image448
Om man ska ha mjukiskläder är det förfan så här man ska ha dem : )


PUSS

Kommentarer
Postat av: kas

Jag saknar att sitta och småbråka (nja) högst upp i trappan, och lyssna på när gymnasisterna sjöng de högsta tonerna i eye of the tiger. jag dog då.
Det kommer att bli annorlunda. måste till skolan nu, puss

2007-09-14 @ 08:48:49
URL: http://second.blogg.se
Postat av: kasi

du har så rätt btw gällande mjukiskläderna. vi fixar såna va?....sen

2007-09-14 @ 16:31:26
Postat av: Clara

diggar din nya bakgrund.

2007-09-14 @ 20:30:54
URL: http://collman.blogg.se
Postat av: a.k

käss: haha, ja jaghar faktiskt förträngt att vi var där, längst upp, där Data och.. vem mer (?) satt.
Saknar det, ja. och mjukisarna = våra.
clairy: I know. I'm white trash you know

2007-09-15 @ 15:11:24
URL: http://berthold.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0