Ledig fredag

Idag är vi kompensationslediga från skolan. Riktigt skönt, jag behövde det.
Hela gårdagen var hektisk med jumpa, MSU-skolfoto, dagishämntning och plugg. Men nu är det över och bara en helg kvar till min födelsedag.

Jag funderade lite över Love och Björns reaktion när de fick veta att jag är moderat.
De blev riktigt otrevliga egentligen, hm.. jovisst sa de sakerna med skämtsam röst men att glåporden ska börja hagla över någon endast för att personen i fråga är moderat, ja då börjar det kännas lite obehagligt.
Självklart förstår jag att man kan ha olika åsikter, det har vi nog om det mesta. Men inget verkar uppröra folk lika mycket som var man står politiskt.
Visst, jag är moderat, visst jag har nog inte tyckt att sossarna eller vänstern är mycket att ha. Men aldrig skulle jag förolämpa en vän, en klasskamrat för att denne var t.ex vänster eller sosse.
Vi måste hjälpas åt för att kunna förändra samhället till det bättre, vilket vi alla vill, vilket parti vi än sympatiserar med.
Jag tog nog egentligen ganska illa vid mig av hur de reagerade och jag hoppas jag slipper möta det igen, särskilt från folk jag betraktar som mina vänner. För en sak är säker, jag förblir moderat.
image472



Sitter och latar mig på mitt rum, Lipton har äntligen gått och lagt sig. Pappa har en gäst över på lunch. De har ätit njursauté. Det är min fars paradrätt.
Jag börjar bli trött på lukten av njure, den är ärligt talat inte allt för angenäm.
Men men, nu ska jag kolla lite på saker jag vill ha men aldrig kommer få, och sen kommer jag posta dem på bloggen.
PUSS!

Kommentarer
Postat av: sekund

Jag förstår om du tog illa vid dig... politik handlar ju trots allt om hur man tycker och vad man värderar osv osv
njure....uggh, jag äter ju väldigt sällan såna saker..

2007-09-21 @ 15:06:21
URL: http://second.blogg.se
Postat av: a.k

tro mig, jag med. det är disgusting med njure.
jag gav min till hunden.
PUSS

2007-09-21 @ 15:35:39
URL: http://berthold.blogg.se
Postat av: Clara

eftersom vi redan har pratat igenom det säger jag bara..håller med. och att du formulerar dig mycket bättre än jag.
puss!

2007-09-21 @ 16:58:21
URL: http://collman.blogg.se
Postat av: Anonym

Oj! Alva och Clara ni får verkligen ursäkta, jag skojjade bara om det där och jag respekterar absolut vad andra tycker även om det inte är exakt vad jag tycker! Förstod inte att ni tog ill upp, förlåt det var okänsligt.

2007-09-22 @ 02:15:51
Postat av: a.k

sötnos. tack :D

2007-09-24 @ 09:37:51
URL: http://berthold.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0