Djurvän?

Kolla på alla snygga grejer.




De här sakerna har jag kollat på, tyckt var skitsnygga. Förbannat mig själv för att jag köpte en "skinnjacka" av plast m.m. Sen kollar jag på  min hund som ligger och sover vid mina fötter, känner hans varma andedräkt på benet och ser hans lilla bröstkorg höja och sänka sig medan han belåtet suckar.

image428
Jag inser att det lika gärna kunde vara hans skinn jag satte på mig. Varför betyder ett tamdjur mer för mig än andra, bara för att jag inte träffat dem?
Jag skäms. Plötsligt är jag stolt över min plastjacka

PUSS


Kommentarer
Postat av: k

Jag kommenterar nu detta. Och jag kommenterar att jag håller med dig, jag känner med dig. Även om det är ok om det är ett "självdött" djur, vilket det säkerligen sällan är när det gäller de finare skinnet. puss påre

2007-09-07 @ 16:52:09
Postat av: Erik

Bra skrivet!!!
Om du inte redan visste (Vilket du säkert vet!) Så har Calle Schulman en ny blogg. http://www.schulmangruppen.se/schulmania

2007-09-08 @ 21:43:07
URL: http://theartist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0