Det var det de då..

Söder söder söder.. jag blir lika begeistrad varje gång.
Jag är rädd för söder, samtidigt som jag faschineras av det. Något är speciellt där iallafall.

Det var ju kallt i morse, det måste alla som var uppe innan 10 erkänna. Därför satte jag på mig läckert söderinspirerade varma kläder, med sjal, sneakers och hanskar och struttade glatt till mammas bil.
Där var det skitvarmt och vi var tvungna att klä av oss en massa lager.
Sen satt vi ute på restaurang och svettades, jag åt glass (mintchoklad! helt underbar).

Jag köpte ett par jeans, svarta, till hösten.
Vi åkte till Skånegatan, för att inventera Nudie-butiken. Det kommer från och med nu föralltid vara min favorit och jag ska ära den genom att stolt bära mina älskade tre likadana Nudiejeans.
Killen i kassan plockade mer än tjänstvilligt fram de efterfrågade "Tight Long John" i den pigga färgen svart och jag provade. De satt perfekt.

image396

Sen strosade jag och min mor. Det är det vi gör bäst..
Hon berättade för mig om söders historia och kände sig cool. Vi gjorde de oblikatoriska second-handbutiksbesöken och när resan började lida mot sitt slut trivdes jag som fisken i vattnet.

Vi gick till en liten butik med marockanska grejer och hittade en jättefin pashmina/ull-sjal. Kommer älska den nu när höstrusket kommer.
image397image399
Och de hade en massa fler i roliga färger och vackra mönster, ska nog åka dit en vända till och packa på mig lite fler.

Vårt sista stopp blev hos Cajsa Warg där jag köpte Grönt Chaitea och en lång stång av osötad naturell lakrits.
MUMS!
image400image401

Så nu sitter jag här och myser och funderar på att ta en powerwalk innan middagen. Eller kanske efter, promenera in och möta Cati vid fridhemsplan? Ja, bra idé, så gör vi.

PUSS!

Kommentarer
Postat av: Clara

cool mamma du har.
haha, jag fattade itne att sjalen var ny när du hade den igår. lika snygg ändå dock.
blev det någon powerwalk? :D

2007-09-02 @ 13:01:28
URL: http://collman.blogg.se
Postat av: a.k

det blev powerwalk ja, men inte till cati på fridhemsplan, den blev uppskjuten till dagen efter :P
haha, jag tror min pappa just har läst hela min blogg.
vet inte vad jag tycker. USCH

2007-09-02 @ 15:24:19
URL: http://berthold.blogg.se
Postat av: kassandra

haha, jag vet hur det känns!

2007-09-02 @ 18:09:14
URL: http://second.blogg.se
Postat av: the forgotten

Varför kommenterar du inte på min blogg?! :'(

2007-09-02 @ 20:01:40
URL: http://second.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0