Fejkat Svenska B nationellt, bagels och stöveljakt (glöm ej barnvaktsångest)

image649
Idag vaknade jag alldeles alldeles för sent på morgonen. Jag satt ju nämligen uppe till 3 igårkväll och myste.
Trots flottigt otvättat hår och sunkiga kläder tog jag mig till skolan.
Den enda lektionen vi hade idag var ett 4timmar långt förberdande nationellt prov i Svenska B - dvs inte det riktiga provet.
Jag valde att skriva min uppsats om blogging (det var ett av de förutbestämda ämnena) eftersom jag kände att det var ämnet som jag kunde diskutera om. Jag tror personligen att det gick jättebra och efter tre timmar och 20 sidor kladdanteckningar var min 16 ark, 32 sidor långa uppsats äntligen klar.
Hoppas verkligen att det blir ett MVG i omdöme på den så att jag kan känna mig lugn inför det riktiga provet.
-----------------------
Efter provet gick jag med Madde och Clara när de köpte sina Friskis&Svettis träningskort.
Det påminnde mig om att jag har bråttom med att börja träna seriös nu om mina planer inte ska gå rakt åt...helskotta.

Vi gick och fikade på Bagel Deli där jag åt godaste bageln någonsin: Turkey. Mums!
Proppmätta fortsatte jag och Clara till NK på stöveljakt, men ingen lycka där inte.
Synd det när man fram till den 30november får dubbla NKpoäng på alla varor.
På lördag är det julklappsshopping på NK som gäller.
---------------------------
Efter den misslyckade shoppingrundan åkte vi till Ålstensgatan där vi tog en snabb fika medan Clara (med all rätt) beklagade sig över sitt barnvakteri.
Vi skildes åt och här sitter jag.
Fick precis en cashmere/lambwool herrtröja från Alan Paine av mamma. Jag som är jättejättejättekänslig för stickiga material kommer behöva ha en långärmad tröja under, men det är det värt. Den va i en jättesöt orange färg och lite stor. Tyckte om den :D
image650
-------------------------------------------------

Nu om en kvart måste jag ut med den lilla sötnosen Lipton. Fy och usch för kylan.
Kanske skulle ta min nya tröja? :D
PUSS!
image648


Kommentarer
Postat av: Clara

åh det skulle jag ha gjort såklart.. men jag fick en ursäkt!

haha tack för ditt stöd. på lördag gäller det!

2007-11-14 @ 20:17:28
URL: http://collman.blogg.se
Postat av: Emma

Nämnde dig och din blogg, mehe ^^ liten hyllning så att säga. PUSS på dig sötnos.

2007-11-17 @ 00:41:34
URL: http://lyckligtslut.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0