Drömhus

Jag älskar mitt hus. Jag har växt upp här och det är perekt för vår familj.
Vi har en mysigt litet kök där allt är nära till hands, en rymlig hall, Tv-rum i centrum, stor källare, trevligt grönskande tomt osv. Det rum jag älskar mest här hemma är salen. Den är öppen och enkel med lugna färger.
Det finns inget bättre än att på julen sitta i soffgruppen och dricka glögg, lyssna på julmusik och spela kort.

Men vi har också hela mitt liv, så länge jag kan minnas letat sommarhus, landställe om du så vill..
Det verkar gå framåt, men efter 17 år börjar jag tvivla på om det någonsin kommer gå att hitta något som vi alla fyra i familjen vill ha - något som verkligen passar oss.
Jag vill iallafall ha något antingen riktigt Engelskt, mycket sten, högt i tak, mörka träslag, stora ägor, gammalt och slitet med stora ljusa fönster med överdrivna mängder spröjs och gärna ett torn :P
image663


OM vi nu inte skulle hitta ett sådant hus (vilket kan bli svårt då jag hittills inte sett något i Sverige) så röstar jag för ett klassiskt vitt New England-hus. Med fönster i långa rader, mörka fönsterluckor och en perfekt kilometerlång gräsmatta.. En liten damm med karpar och hela huset fyllt av rustika mjuka trämöbler och vita lugna tyger. Allting i Lexington och ett stall längre ner längs den privata vägen där jag kan ha mina hästar.
En utopi? Kanske, men det skulle vara genomförbart. Det har jag kollat upp.
:D
image668


hur skulle ditt drömhus se ut?
PUSS!
image670

Kommentarer
Postat av: kassi

Gud vad jag skulle vilja bo i det där översta.. vart ligger det?

2007-11-15 @ 15:26:34
URL: http://kaessi.blogspot.com
Postat av: Mia

Jag röstar också på det översta, lite lagom stort för 4 personer. Ett minus dock, ta bort takfläkten, den är helt ute, dessutom är det svårt att damma den när den sitter så högt... ;-)

2007-11-16 @ 15:31:43
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: a.k

kassi: vi flyttar dit va?
Mia: haha jag vet. Takfläkt suger

2007-11-16 @ 15:57:45
URL: http://berthold.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0