Negativ

image90

Britney Spears i högtalarna just nu.
Egentligen är det ångestladdad musik för mig, men ibland så måste man.
Äsch, nej klarar det inte. Måste byta.

Idag har jag varit med Lipton hela förmiddagen, stötte på C och Kim, de hade varit och stått i kö för att söka till Idol, men hade inte fått komma in. Dåligt egentligen, men de hade fått typ biljetter till nästa dag så de fick gå före då.
Borde man inte komma in den dagen man är där? Tänk om man inte kan avsätta någon annan dag?

Fick mig att börja tänka på Idol igen. Idol betyder någonting för mig, det är lite heligt sådär.
Sätta sig ner och ta sig tid att verkligen lyssna på folk, ta sig tid att faktiskt tycka om någon.. se det som är bra hos någon. Det gör man verkligen för sällan.

Vid lunchen i fredags sa Lovisa att det verkar som att jag hatar väldigt mycke saker.
Jag fattar vad hon menar med det.. och att det mest var en kommentar ur luften, för ja, jag använder ordet "hata" ganska mycket.
Men så är det verkligen inte.
Jag älskar en massa saker, verkligen helhjärtat.
Men de sakerna vet jag ju att folk blir helt uttråkade av att höra..

En lista på några saker jag älskar, som dyker upp i mitt huvud just nu:

Min familj
Lipton
Kassi
Jordgubbar
Choklad
Musik
Kläder
Mormor
Smycken
Klipp och klista
Syslöjd
Kör
Bilar
Filip & Fredrik

Så vad säger ni? Det där är väl inte sånt man bara snackar med andra om...
"hurrni! Kan inte vi snacka lite om jordgubbar och om hur mycket jag älskar dem?"

Det är ju mycket lättare att bara:
"åååh, jag hatar ----, så jävla irriterande"
Egentligen är det ett väldigt negativt, pessimistiskt, destruktivt beteende. Men det är ju så det funkar, inte sant?

Jag ska nog försöka lägga av med det negativa, och börja ta fram det positiva. Eller försöka ge konstruktiv kritik iallafall.


Kommentarer
Postat av: K

Ok, jag håller med om att jag är ett tråkigt samtalsämne, men Filip och Fredrik?? ;)
Noterar jag att du inte kollade på Öststatvision Song Contest som freddan888 kallar det?
Nja var ändå inget att se på.. borde väl ha sovit och botat mycoplasman i stället..
Nåväl...dags att börja vara positiva! =D
hmm, kanske ska skriva en lista på min blogg också

2007-05-13 @ 00:29:25
URL: http://kassandra.blogg.se
Postat av: Alva Karolina

jag tycker ju inte att du och F&F är tråkiga att prata om, men du vet, saker man brinner för kanske inte alla andra brinner för och jag är ganska säker på att mina kompisar vid matbordet skulle tänka "suck, nu igen" om jag började prata om min kärlek till F&F.
You see?
Nej jag såg inte på schlagern.. vet inte varför. Jag hade ju laddat, men av någon anledning kom jag av mig.
PUSS

2007-05-13 @ 09:43:23
URL: http://berthold.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0