Ännu ett test, och denna gången lyckat!

Gjorde Mensas provtest, som man ska göra för att se om det är någon mening med att göra det riktiga intagningstestet eller inte. Och anledningen till varför jag postar detta är att det gick bra.
Trots att jag inte fyllde i alla frågor, för jag hade inte fattat att det gick på tid så fick jag ett bra resultat.

Gör det själva (gör båda och kombinera resultaten)
www.mensa.se
Jag fick nästan exakt samma på båda, nämligen:

Resultat:
Din IQ beräknas vara

>135
Detta motsvarar >99:e percentilen, dvs 99% av befolkningen har en IQ som är mindre än 135.
För medlemskap i Mensa krävs en IQ på 131 eller mer, vilket uppnås av 2% av befolkningen, alltså 98:e percentilen.
Du har nog inga som helst bekymmer all kvalificera dig för medlemskap i Mensa. Anmäl dig omgående till vårt antagningstest för att se om du också kan bli medlem i vår förening.

Resultatet är baserat på statistik från en mindre testgrupp och är därför inte fullständigt tillförlitligt.
Variationer mellan här uppskattad IQ och verklig nivå kan således förekomma.


Kommentarer
Postat av: Kassandra

Höhöh, kan man skryta mer eller? ;)
PUSS

2007-05-18 @ 10:13:56
URL: http://kassandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0