next time

image288
Sov som en stock i natt. Ville inte vakna utan bara ligga där i varma sängen, med svala lakan och drömma..
Anledningen till detta var att jag drömde att jag gick på Hogwarts, men allt var som det var de första åren - lugnt och tryggt. Jag trollade, och jag var riktigt duktig.
Snape hatade mig, jag var med och spelade Keeper i Gryffindors quidditchlag....hm (faktiskt rätt svårt att stava det där du!). Allt var precis som det ska vara, men när jag vaknade kändes det mest pinsamt.
Hur inbiten får man vara?

Jag förstår själv att om man ägnar så mycket tid åt att läsa böckerna och se filmerna som jag gör (ofta det sista jag gör innan jag somnar) så är det självklart att detta kommer visa sig i drömmarna. Men när mitt drömliv är i en värld som inte existerar, ska jag börja oroa mig då? :D


Nu när Alex Schulman och Katrin Zytomierska (ännu jävla svårare att stava!) ska gifta sig (på ett slott i Polen, där de ska fira i dagarna tre) så kom jag och tänka på bröllop.
Det är ju allmänt kännt att alla tjejer har sett fram emot och planerat sitt bröllop sen de var små.
Sådant är inte fallet med mig - jag har alltid varit rädd för mitt bröllop.
Om det nu någon gång bli av är jag ganska säker på att jag inte kommer tycka om det.
En hel del saker kan gå fel:

Scenario 1 :
Mina föräldrar/ min partners föräldrar anser inte att giftemålet är en bra idé.
Bara min mormor och Sanna kommer.

Scenario 2:
Alva bestämmer sig för utomhusbröllop - får mothugg men ihärdar.
Det regnar under vigselceremonin.

Scenario 3:
Mamma tar över ALL planering och bjuder Lovas gamla musiklärare Pelle.
Alla på festen är minst 40 år äldre än brudparet själva.
Spänd stämning uppstår.

Ni förstår att jag har mycket att oroa mig för om bröllop någon dag skulle bli aktuellt.
Hur vill ni ha ert bröllop?


image290

Vilken dag va? hm, regn och mulet.
Utsikten från mitt fönster är väl inte den mest uppmuntrane - ännu värre att grå dagar som denna alltid går parallellt med flitigt spelande av Coldplayspellistan.

Men igår var en bra kväll, förutom att jag var så förbannat trött att jag bara ville sova.
Jag och mamma hade en riktig Beck-kväll med "kartellen" på 4an som jag sett så jag kan den utantill.
Båda smaskade på sin sort av körsbär  - dock stavades hennes nog sherry, men vafan :P
Lipton var nöjd efter en massa hundlek med en ettrig Jack Russel och tuggade intensivt på tuggben av ej identifierbart material.

image291image292

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0