Folklore - en mycket luddig genre.

Då jag har en så svag egen karaktär saknar jag helt egen musiksmak sitter jag här och använder mig av Limewires smarta "sök efter genre"-funktion. Den räddar livet på oss amfibier, blötdjur som bara suger åt oss av andra människors åsikter då vi är för svaka för att skapa egna.

Jag har redan sökt igenom de vanliga genrerna: pop, rock, hiphop, r&b, blues, jazz, klassiskt, chamber music m.fl
För att känna dagens adrenalinkick av att göra något våghalsigt söker jag på "folklore".
90% av resultaten är The Streets. THE STREETS?!
Är inte det för sjutton hiphop eller något liknande? Eller, iof har jag också svårt att placera dem i ett fack, men för fan inte är det folklore.

Min syn på folklore kan iof fara infekterad och totalt felaktig - jag har nämligen bara min mammas ord att gå på här.
Hon brukar glatt informera mig såfort jag provar en trevlig tunika från Odd Molly "Åh, preeeciiis en sån hade jag på 70-talet. Folklore du vet, gumman".
Det är det broderade mönstret i gult, grönt, brunt och orange som för tankarna till hennes ungdom.

Är detta verkligen The Streets? hm.. jag har fortfarande svårt att se att det skulle kunna vara så.

Något mycket sorgligt har hänt, och jag känner mig ytterst förödmjukad, nedtryckt.
Min blogg har svikit mig, den låter mig inte längre lägga upp bilder, och jag har fått inloggningssvårigheter.

Jävla helvetes pissblogg!
Du har trampat på mig, sparkat på min redan sårade kropp, spottat på mig.
FUCK!

Kommentarer
Postat av: Clara

Jag håller nog med dig där.. Din mamma hade nog mer rätt om vad som vad folklore (din mamma)
sist jag diskuterade the streets med någon fick jag höra att det inte var hiphop. men den jag pratade med var typ någon idiot som christoffer.

2007-07-29 @ 00:49:37
URL: http://collman.blogg.se
Postat av: a.k

hm.. vad finns det som är uppdelat i mindre beståndsdelar än stoft?
inte pulver.. hm, kanske ngn slags dimma?

2007-08-02 @ 18:48:35
URL: http://berthold.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0