efter besök i IT-branchen.

Lite tjockare, lite tröttare och definitivt mer trött i rumpan är jag nu tillbaka i Stockholm igen, känns underbart!
Haha, när vi stannade på vår 7e bensinmack för att skaffa ngt att äta fick jag nog, jag ville ha modemedvetna människor, stureplan, fräscha fik med uteservering och Claras och mina Pearsdrinkar i martiniglas.
Jag har alltid tänkt mig att jag ska flytta ut på landet när jag blir vuxen, ha bondgård och leva i gummistövlar.. men jag inser nu att det nog inte kommer hända förrns jag är OLD!

Jag har alltså varit i Borås över helgen för att ställa ut den irländska terriern Lipton som nu är lite mer än ett år.
I Borås har många år i rad Sveriges största hundutställning anordnats, och i år var det över 5000 hundar där!
Igår var rasspecialen för Irländsk Terrier och 36 stycken var annmälda - Lipton var en av dem.

Han var jätteduktig, och trots att jag óch familjen inte bryr oss om hur det skulle gå för honom är det ju alltid kul när han inte kommer sist. Han kom 3a i Juniorklass och vi var stolta och lite förvånade över hur bra han skötte sig, sen att han för "plaint" huvud och lite fel på vinklarna spelar oss mindre roll -  det sammantagna omdömet från kennelägarna och andra insatta var ju att han var söt och trevlig och det är ju precis vad vi tycker också.
Sen var det så kul att se Liptons pappa Stig-Helmer uppe i ringen, han är verkligen en riktig snygging!
Karin, som äger Liptons bror Basil aka "Bacillen" sa att Lipton var brås på sin pappa för även Stig-Helmer hade varit lite tunn och pojkaktig över bröstet många år, men tillslut växt till sig och blivit en riktigt ståtlig Champion :D

Men som sagt, själva Borås var inte mycket att hurra över och redan första kvällen fick jag storstadsabstinens när jag inte ens kunde få in NRJ på radion, och de enda ungdomarna var moppepojkar på 14år som satt vid grillarna utanför vår campingstuga och tjuvrökte. Vad livet verkar helt sakna glamour på landet!

image252
Det oerhört glamorösa Forsbladska residencet, Borås Camping

image253
Lipton (t.h) i utställnningsringen, in action

PUSS!


Kommentarer
Postat av: käss

Ja, hur man än vänder och vrider på det så känns det aldrig särskilt glamoröst ute på landet. Jag måste erkänna att jag var lite orolig när du i fyran bestämt dig för att flytta ut på landet snarast möjligt, men när jag sjönk in i min tröttochutslitensmåbarnsmammaperiod, var jag snabbt på. Vänta bara tills vi blir pensioisar (hm?). Du vet ju historien bakom mitt hastiga bloggbyte, så nu är du välkommen att läsa på en ny plats.

2007-07-02 @ 20:18:53
URL: http://astory.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0