It's all 'bout the money

image378



Hejhej, ännu en dag avklarad. Enligt mig den jobbigaste.
Gympan låg iof inte så jobbigt som jag trodde det skulle bli.
Jag trodde det skulle kännas kämpigt att behöva duscha, byta om 2a lektionen på morgonen. Men jag tror det kommer kunna funka utmärkt.
Om man kommer sunkig till tyskan på morgonen så kan man liksom göra sig fräsch efter gympan. Mys.

Jaha, eftersom jag insett att jag varken kommer ha råd med min vinterjacka eller nästa sommars eskapader om jag inte börjar jobba så har jag nu lagt ut en annons som barnflicka på Barnpunkten.
Både Clara och Madde fick napp riktigt fort, så jag hoppas att även jag kan dra till mig någora glada föräldrar.

Det skulle faktiskt vara härligt att känna att jag kunde göra någonting av nytta.
Jag vet att jag har en hund, men jag får väl ta extra intensivt hand om honom när jag inte jobbar, plus att jag kan erbjuda mamma och pappa att jag tar honom på morgonen när jag har sovmorgon. Lär funka riktigt bra.

Jag tycker en massa synd om Sanna, hon är jättedålig. Trodde inte att det kunde hända, men hon är för sjuk för att gå i skolan. Just nu har hon på sig ngn läskig EKG-mätare som kollar hennes hjärta.
Hoppas verkligen inte att någonting är fel.

Nästa fredag ska jag och Sanna på inspelningen av "Boston Tea Party" F&f's nya program.
Jag skrek och hoppade och började panikgråta när jag fick veta det. Hehe, stackars Clara och Armaghan som var tvungna att bevittna detta.

Nu ska jag sitta här, lyssna lite på musiken från harry potter och drömma mig bort.
PUSS!

image379

Kommentarer
Postat av: kässändah

MMmmm. Gajh. Det är typ allt jag känner. :)

2007-08-23 @ 21:16:49
URL: http://second.blogg.se
Postat av: a.k

hahah, jag känner igen mig

2007-08-23 @ 21:19:18
URL: http://berthold.blogg.se
Postat av: Anonym

duu vet väl att calle börjat blogga igen? :)! schulmangruppen..se/schulmania

2007-08-23 @ 22:13:34
Postat av: Anonym

fast bara en punkt

2007-08-23 @ 22:13:52
Postat av: Gabriella

Nej, det tror jag inte. Men yngre föräldrar (och nu pratar jag om tiden vi lever i nu, inte för 20 år sen)är oftast mycket mer omogna, har ingen riktig utbildning/jobb vilket oftast leder en massa dåliga saker.
Till exempel; man lever på pengar från staten vilket i längden leder till högre skatter från de som skaffade sig den där utbildningen/jobbet. slumområden bildas, där de som har sämre ställt bor. Barnen till dessa unga föräldrar har större chans att hamna snett i livet.
Det här är bara några av många exempel som finns. Jag kanske uttryckte mig dåligt i texten. Men det är ganska logiskt om man tänker efter..
hade så bra!

2007-08-23 @ 22:16:34
URL: http://hallonbuske.blogg.se/
Postat av: kassi

I got it! :)

2007-08-24 @ 08:07:09
Postat av: Gabriella

såg också att du hade kommenterat min latte analys nu, vilket är jättekul :)
Visst kan man hjälpa småföretag genom att handla från dem, men sånna finns ofta inte inne i stan osv. De kan inte marknadsföras på samma sätt, och det är inte lika lätt tillgängligt, vilket gör att det inte är så lätt att sponsra småföretag, vare sig man vill eller inte. Sen om man är "on the go" kanske man inte alltid vill chansa och se om det lokala cafeét har bra kaffe. För att vara rättvis så har stora kaffe kedjor blivit det av några få anledningar -de har bra kaffe och de marknadsför sig bra. Starbucks blir väldigt marknadsförda av kändisar, vilket folk köper. min tanke med inlägget var att man skulle tänka efter själv och inte bara följa strömmen. och du har rätt i vad du skriver med att gynna småföretag osv, och att pret är en rätt stor kedja, men som jag skrev i slutet på inlägget blir det hela en ond cirkel.
nu blev det två jättelånga inlägg, men jag hoppas du förstår hur jag tänker och vad jag menar i alla fall :) hade bra!

2007-08-24 @ 15:19:23
URL: http://hallonbuske.blogg.se
Postat av: Gabriella

HAHA, aa verkligen trevlig.
nej, pengar har inte alltid med ålder att göra, men jag har varit väldigt noga med att skriva oftast, eller synonymer till oftast, typ hela tiden :P
Det där med att äldre födande medför högre risker, säkert helt rätt. men det är en av ganska få fördelar. så tycker ialla fall jag. Men det är alltid kul att höra andras synvinklar :)
hade bra!

2007-08-24 @ 16:09:08
URL: http://hallonbuske.blogg.se
Postat av: Fredrik

hade också velat vara i publiken, men ja ja... :/.

2007-08-26 @ 11:02:50
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: kasst

Skriv något nytt :)

2007-08-27 @ 22:00:00
URL: http://second.blogg.se
Postat av: a.k

jag visste att du skulle kräva en update:P

2007-08-27 @ 22:39:39
URL: http://berthold.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0