igen

Jag har egentligen inte gamla föräldrar. Min pappa är 60 och min mamma 55... det är inte så himla gammalt.
Men min pappa är nybliven pensionär och min mamma har inte jobbat sen hon stängde sin butik för lite mer än ett år sen.
Vi har en hund,familjens tredje barn,  som troligtvis kommer leva i 14 år till.
Men sen då?
om femton år är jag lite knappt 33 år och min pappa är 75, min mamma är 70 och de är väldigt gamla.
Förhoppningsvis har jag familj och de har flyttat ut lantligt.
Ska de skaffa en ny hund, en bebis efter lipton så att säga.

Att mina föräldrar ser Lipton som barnaskarans nyaste tillskott roar och lugnar mig. Trycket på att stanna kvar i boet och för alltid vara lillan lättade, men samtidigt oroar mina föräldrars ålder mig.
Är det verkligen bara 14 år - en hunds livstid tills de är gamla? Så gamla att de inte kan skaffa en ny hund och att jag alltså om 14 år kommer vara Lillan igen?

Jag vill bli äldre, men jag vill att mina föräldrar ska stanna i åldern i några år. Så att jag kan få växa ikapp dem.
Jag vet inte om jag skulle klara av att i ett skräcksenario hälsa på min pappa på hans dödsbädd om bara tio år.
70 år- folk har dött ynge.
när han är 70 är jag 27. Planerna för mitt 27åriga jag var ju helt andra, och de involverade mest jobb, alkohol och fester.

Kan inte föräldrar finnas jämt?

Calle Schulman om hans fars död

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0