Dagen innan



  image366
Japp, så känns det. Ungefär som att vara bakis aka "dagen efter" fast tvärtom. Jag är förfull.
Haha, och nu pratar vi inte av alkohol, nu pratar vi skola.

Har kännt mig lätt avtrubbad och distansierad från omvärlden hela dagen, och jag förstår först nu vad det är.
Det är skolstartsnerver.
Vem trodde att jag skulle bli nervös? Inte jag iaf.

Idag träffade jag Clara och vi åkte och solade.
Jag brände mig, såklart jag gjorde. Vad trodde jag? Dagen innan skolan, såklart jag bränner mig.
Har aldrig bränt mig av 25min solarium, men rören var väl starkare än vanligt och jag är läckert kräftfärgad.
Men jag får väl bära upp min nyinförskaffade bränna med ett "jag fick den i Troppan"-smile och hoppas att jag lurar alla.

Klassen är ju värdelös. Tur att jag har Clara...tur att hon har mig.
Annars skulle vi sugas in i något slags svart hål av töntighet.

Nu ska jag fråga om mamma vill trimma hund med mig.

TACK OCH HEJ, LEVERPASTEJ!



"För fem år sen, dyrkade jag Shan da Man för att jag skulle bli känd."

Ta första bokstaven i ditt förnamn:
A: När jag fyllde fem
B: Igår
C: I förmiddags
D: För tre år sedan
E: I torsdags eftermiddag
F: På min födelsedag
G: För tio år sedan
H: För två minuter sedan
I: För en liten stund sedan
J: När jag var liten
K: När jag var i din ålder
L: För tio minuter sedan
M: För en sekund sedan
N: När jag gick ut senast
O: När jag fick besök
P: För två månader sedan
Q: Precis nyss
R: Idag
S: För tolv timmar sedan
T: För en timme sedan
U: När jag var ledsen senast
V: När jag städade senast
W: För fem månader sedan
X: När jag ringde min bästa vän senast
Y: I förrgår
Z: För en vecka sedan
Å: För två veckor sedan
Ä: Igår morse
Ö: När jag var på semester

Ta första bokstaven i ditt favoritbands/din favoritartists namn:
A: hoppade jag på
B: åkte jag båt med
C: hoppade jag hage med
D: mördade jag
E: retade jag
F: hoppades jag att få träffa
G: fotograferade jag
H: hatade jag
I: hoppade jag hopprep med
J: sprutade jag vatten på
K: badade jag med
L: kysste jag
M: hade jag sex med
N: dyrkade jag
O: slog jag till
P: duellerade jag med
Q: rånade jag
R: log jag mot
S: skallade jag
T: drömde jag om
U: tafsade jag på
V: bröt jag näsan på
W: applåderade jag åt
X: var jag med
Y: stirrade jag hotfullt på
Z: lekte jag med
Å: kraschade jag en bil med
Ä: körde jag över
Ö: sparkade jag

Ta första bokstaven i ditt efternamn:
A: Grynet
B: Carola
C: en hund
D: mig själv
E: tre grisar
F: Shan da Man
G: Ronald McDonald
H: min bästa vän
I: en idiot
J: Paris Hilton
K: Orlando Bloom
L: min låtsaskompis
M: Marilyn Manson
N: min mattelärare
O: Jack Sparrow
P: Zlatan Ibrahimovic
Q: min granne
R: Rafael Nadal
S: min mamma
T: en ko
U: hundra hönor
V: kungen
W: George Bush
X: min mormor
Y: Tyke
Z: Lena PH
Å: kronprinsessan
Ä: Usama bin Laden
Ö: Basshunter

Ta första bokstaven i din pappas förnamn:
A: eftersom jag var hög.
B: för att han/hon/de räckte ut tungan åt mig.
C: för jag hade slagit ut en tand.
D: för mitt hår var trassligt.
E: för vi ville det.
F: och vi/jag ska göra om det om tio minuter.
G: och det bryr jag mig inte om.
H: och sen skrattade jag i fem minuter.
I: eftersom hon/han/de inte gav mig en kram.
J: och sen åt jag en jordgubbsglass.
K: och det gjorde ont i mitt hjärta.
L: och ingen brydde sig.
M: eftersom vi bryr oss så mycket om varandra.
N: eftersom röster i mitt huvud sa åt mig att göra det.
O: för att jag skulle få status.
P: för att jag skulle bli känd.
Q: för att jag var arg.
R: för att jag ville ha öl.
S: för att jag hade brutit benet.
T: och sen gick jag och köpte lite hårnålar.
U: och sen gjorde jag en ful min.
V: eftersom jag var sugen.
W: eftersom jag var glad.
X: eftersom jag hade ont i armen.
Y: och sen skrek jag.
Z: eftersom jag hade tappat rösten.
Å: för att ingen ville veta av mig.
Ä: för att jag var mobbad.
Ö: och sen flydde jag från polisen.

Kommentarer
Postat av: FashionWay

Du är välkommen att bli medlem i www.FashionWay.se

2007-08-19 @ 19:50:41
URL: http://www.FashionWay.se
Postat av: Clara

haha, ett långt fyndigt inlägg som vanligt. kolla mitt om samma sak. mest lite desperat.

2007-08-19 @ 20:26:37
URL: http://collman.blogg.se
Postat av: kassilass

Ett mail väntar...
Det blir nog fint med skolan, bara man kommer in i det så.. (inbilladiginbilladig)
Är fortfarande lika illa däran, men jag känner på mig att man inte kan skippa första riktiga skoldagen. Jag tror jag dör.
puss

2007-08-19 @ 21:28:30
URL: http://kaessi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0