The Secret.

De sa på Oprah att man får det liv man skapar, eller något sånt.
Man får alltså tillbaka den energi man skickar ut i universum, "the laws of attraction" sa de.
Men jag vet inte riktigt, för de blandade in Herren Gud i det hela och jag tvivlar ju så himla mycket på det där med Gud.
Jag tror att om han finns så vill han inte att jag ska tro och om han inte finns såå.. ja då finns han inte.
Det är krångligt det där med Gud, jag har nämligen svårt att tro att de som tror verkligen tror.
Jag tror det är ett invant beteende eller en trygghet som man har svårt att släppa

Det kanske finns människor som tror, det är jag nästan bombis på.
Men finns det normala vanliga människor som du och jag som tror hela tiden, eller är alla såna
jävla hycklare precis som jag?

ex.
Jag sabbar det med min numera ex.pojkvän. Jag är helt säker på att han ska göra slut och blir helt förkrossad, och plötsligt är han där i mitt huvud, Gud.
Hur kom han dit?

Det där är ett riktigt mysterium, för plötsligt bad jag. JAG!
Jag som vägrade vissa låtar i 6an för att det stred mot min ateistiska syn.
Men jag bad till Herren, bad om förlåtelse, bad om hjälp, svor på mina föräldrar, svor för allt i världen att jag skulle gå i kloster om han förlät mig.

Jag tror inte han förlät mig, och om han gjorde det så var det inte Herrens förtjänst.
Så då bestämde jag mig för att inte förnedra mig så inför en potentiellt döv gud igen.

Men iallafall, de sa att den energi man utstrålar är den energi man får tillbaka, och det låter ju bra.
Men om man isåfall.. som jag.. gör väldigt mycket omedvetet.
Jag är extremt impulsiv och omedveten om vad jag sänder ut för signaler till omvärlden.
Det kommer alltså enligt Oprah hända massa impulsiva, spattiga, ogenomtänkta, omedvetna saker i mitt liv.
Usch då.
Men samtidigt har jag ju lovat Sanna att jag inte ska leva något ordinary svenssonliv.

Sen tänkte jag på hur fint det skulle vara att åka till London över typ 5 dagar i sommar, och gå och se Equus.
Det skulle vara fint.

Slutligen en liten text från mästerverket "No More" av Flipsyde:

From my soul to my heart from the ending to the start in between it's an art and i live it from one
Person to the next all respect no regrets if you next you got it then give it
Share a hug share the love we can rise up above if we try we can fly up to the heavens
All my brothers and my sisters we can make it if we listen to each other and just keep on


Is this all there is cause i don't want it no more
Is this all there is cause i don't want it no more
Is this all there is cause i don't want it no more
Is this all there is cause i don't want it no more
And i can see this change comin'


Älskar dig Sanna! Älskar dig Sanna! Älskar dig Sanna!

Kommentarer
Postat av: Ff

Du det var väl inte ditt fel..?
Det ingår nog i människans väsen att tro på någonting, även du och jag. Allt skulle bli för stort annnars. Jag ska erkänna att jag också har bett till Gud, nu under min sjukdomsperiod. Mer tror jag, för att jag tror på det här med karma.
Men nu blev det lite för förvirrande.
Pjäsen går väl i höst också hoppas jag? Mysigare på hösten ju! Too hot i the summer city...
Well.... puss!

2007-04-27 @ 10:50:53
URL: http://kassandra.blogg.se
Postat av: Alva Karolina

yeah, jag håller med. london är en sensommar/höststad.
Inte in smokin' hot summer sun.
PUSS

2007-04-29 @ 00:43:29
URL: http://berthold.blogg.se
Postat av: Kassandra

Inget party på min födelsedag?! Så fel du har! :)
Men det är lååångt dit..hmm
Pusspusspuss!

2007-04-29 @ 00:52:25
URL: http://kassandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0