om och om igen

Jag har varit dålig på att blogga senase tiden.
Men det blir ofta så på lov.

Jag har behövt plugga så extremt mycket det här lovet, och än är jag inte klar men jag tycker det är svårt att koncenrera sig när jag inte har någon inspirerande studiemiljö.
Tänk t.ex kloster, gamla läroverk i oxfrod och camebrige och statsbibleotek. Där skriker ju hela atmosfären "PLUGG" så då är det ju det mest naturliga att göra.
Så är det inte hemma hos mig.
Min systers rum skrek plugg förut, men inte längre då vi för ett halvår helrenoverade om det till hennes/gästrum.

Jag borde dessutom läsa en bok från skolan, men istället så läser jag om Harry Potter and the Goblet of Fire.
Självklart på engelska, översättningen till svenska är förkastlig.
Där kan vi snacka pluggatmosfär. Fanns Hogwarts och jag gick där, då skulle jag fan också vara bäst i skolan som Hermione. Det är ju inte så konstigt att man kommer in i goda vanor när man har det så bra som där.

Jag borde skaffa mig studieteknik.
Jag har ingen, och jag känner att det är svårt att hitta en så sent i livet.
Sen har jag upptäckt att jag lvat piano ca 1 och 1/4 gång det här lovet, och för er som inte vet, så är det all för lite.

måste bara: image18
Helt otrolig vintageklänning som de flesta jag känner skulle se ut som min mormor i men Emma Watson bär upp den med bravur. Sidenbandet runt håret är som pricken över i't.
Läckert.

Förövrigt kan jag tala om att jag fått meddelande från urbanoutfitters.uk att de inte hade kvar jeansen jag beställde för en månad sen så.. det får bära av in till stan och köpa något liknande.
Sen ska jag köpa ett par läckra, skulle vilja ha småblommiga gummistövlar.. och de där byxorna jag kan träna hund i..
Jadu, mycket att stå i. Men matten går först, och kemin, jävla kemin.

Kan jag inte få byta till Hogwarts..
(kunskapsgymnasiet erbjöd mig här om dagen en plats, som jag tackade nej till.. )

Juste, sen måste Sanna designa om min blogg. jag börjar tröttna.
Aldrig att jag tröttnar på FF, men på min blogg: JA

kärlek


Kommentarer
Postat av: FF

Du.. vi kanske ska börja på Oxford sedan då?
För övrigt står jag till ditt befogande gällende bloggdesign; du kanske vill ha något så töntigt som jag har? Skämt å siso (Asta Berg) så har jag några riktigt heta bloggbakrunder på g.

Gillar att du fick in lite mode i bloggen, om än på ett.. övernaturligt sätt, som harry!

Cheers mate <3

2007-04-12 @ 19:00:13
URL: http://kassandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0